EBoostr? O da ne?

Standart

USB bellek aldınız ve kullanmıyor musunuz uzun süredir? Ya da 4 gb raminiz mi var?

Hiç duydunuz mu Eboostr diye bir program. Ben bu Nisan ayında duydum ve o zamandan beri kullanıyorum. Beta programına da katıldım, 1 yıllık key verdiler.

Readyboost’un taklidi de denebilir

Vista çıkmadan hep ReadyBoost’umuz var bizim! diye

reklam yapardı MS. Belki çok işe yaramıyor ama yine de faydalı olduğu söylenebilir. ReadyBoost ne ki derseniz ReadyBoost; harddiskteki swap dosyasını, daha kısa erişim süresi olan flash aletlere, örneğin USB bellek, SD kart.. koyar.

İşe yarıyor mu?

Programın kendi testlerinde işe yaradığını size ballandıra ballandıra gösteriyor. Ama benim kendi yaptığım After Effects CS3 testini geçemedi ne yazık ki. Yani bi hızlanma olmadı. Ama Counter Strike 1.6 oyununda servera bağlandım mı , “precaching resources”‘ın daha çabuk geçtiği kesin. Ya da Firefox’un ilk açılışının daha çabuk olması. Kendi testlerinde 3.5 kat hızlandığını iddia ediyor ki bu doğru değil.

Nasıl yapılır peki?

Büyütmek için tıklayın
(ben ingilizcesini kullandığım için farklılıklar olabilir)

Programı yükledik. Herşey tamam. Şimdi USB belleğimizi takıyoruz. Minimum 512 MB’Lık tavsiye ederim ben sizlere. Neyse, USB belleğinizi taktıktan sonra, yukarıdaki resimde gördüğünüz üzere, ADD’e tıklıyorsunuz. Size nerden ne kadar ekleme yapacağını soracaktır. Size gösterilen maksimum değerden 30-40 mb aşağısını tutmakta fayda var.

Uzun süren bir işlem olacak, ve “Build the cache?” sorusna evet diyip , daha da uzun sürecek bir işlemi beklemelisiniz.

Burda RAM Diyor?

Nerden ne kadar ekleyim diye sorduğu yerde “RAM’den ekleyim mi abi” diye sorabilir. Eğer 2gb üstü raminiz varsa yapabilirsniz. Kendi testlerine göre 50 kat hız artışı oluyor ki bu da yalan. Ama biraz faydası oluyor tabi. Yine de RAM’inizin kıymetini bilin, bu uygulamaya vermeyin.

Sonuç

Bu uygulamını bilgisayarınızı uçurmasını beklemeyin, zira bunu ve ReadyBoost’u “USB belleği RAM yaptım abi diye anlatanlar var” diye anlatanlar var. Onlara anlatmak güç olabilir. Ama siz de 4 gb usb bellek takınca onlara Crysis oynayamayacaklarını söylemelisiniz.

http://www.eboostr.com/
/Bu program ücretli bir programdır\