Hızlı Yazma

Standart

On parmak yazmak diyip dururlar. Nedir bu on parmak yazı yazmak?

On parmak yazmak, klavyeye bakmadan, düşündüğünü, gördüğünü ya da işittiğini, hızlı bir şekilde bilgisayarda bir metin işleyicisinde yazabilmektir. Peki siz klavyeyi nasıl kullanıyorsunuz? Hala 2 işaret parmağınızı klavyenin üstüne koyup, “A” neredeydi, “C” neredeydi, diyip durarak mı? Eğer öyleyse, size söylemem gereken birşey var, bu çok büyük bir zaman kaybı.

Ben yavaş yazıyorum diyerek işin içinden kurtulmayın, hızlı ve doğru yazmak hayatınızın her yerinde lâzım olacak birşeydir. Yavaş yazmanın önüne, ancak devamlı yazarak geçebilirsiniz. Ya da benim adresini vereceğim site gibi yerlerde antrenman yaparak.

Bu sitede tam 31 adet dil için test mevcut. Testte 60 saniye içinde hayatta en çok kullanılan rastgele karşınıza gelen kelimeleri doğru yazmanız gerekiyor. Sürenin sonunda size hızınızı gösteriyor. Dakikada kaç karakter yazmışsınız ve kaç kelime yazmışsınız ve bunların kaçı doğru kaçı yanlış..

http://turkish-speedtest.10-fast-fingers.com/

Bu gördüğünüz benim sonucum,  dakikda en fazla 534 karakter yazabiliyorum, yani saniyede 8.5 tuşa basabiliyorum. Biraz hızlı, ama yorucu olduğu kesin. 3 denemeden sonra hızım düşüyor, 470 lere hatta 450 lere bile gerilediğim oluyor. Aman dikkat, bu testi yaparken ellerinizin ve bileklerinizin dinlenmiş olduğuna emin olun😉

Bir Cevap Yazın

