doom: yıllara meydan okuyan bir efsane

Standart

Doom-boxart

Bundan tam 16 yıl önce, bir oyun yaptılar. Adı Doom idi. Hem ağdan oynanabiliyordu, hem de 3 boyutlu grafiklere sahipti. O zaman böyle bir oyun yoktu, bu oyun çıktı, ve bütün dünyayı kendine bağladı. Biraz şiddet içerikli bir oyundu, Mars’ta bir uzay üssünde, Phobos ve Deimos arasında (Mars’ın uyduları) ışınlama çalışmaları yaparken bir şeyler ters gitmiş, ve cehennemden yaratıklar ışınlanıp bütün askerleri öldürmüştür. Geriye tek siz kalırsınız, ve bütün canavarlar ile savaşırsınız. Oyunun kısaca hikayesi böyle. Ben bu oyunu hâlâ oynayabilirim, hiç bir zaman bıkmam, çünkü hiç bir oyunda olmayan bir özellik var bunda: Bağlayıcılık. Evet, bu oyun bağlayıcı, özellikle Doom 2, o muhteşem 30 bölümüyle insanı hem geriyor, hem de eğlendiriyor ve diğer bölümü oynama isteğiniz ise hiç bir zaman kaybolmuyor. Bu oyunu zamanında oynamadıysanız, şu an grafiklerini iğrenç, mide bulandırıcı bulabilirsiniz. Ama bu oyun o zamanın en iyi grafikli oyunuydu, ve bilmeniz gereken bir şey var: Grafik her şey demek değildir. Tabi etkisi çoktur, ancak, ben Doom’u her oynadığımda o kötü grafikleri ne kadar içimi bulandırsa da, bırakamıyorum. Eğer gerilmek ve gerçek bir eğlence isterseniz, sizlere de tavsiye ederim.

One thought on “doom: yıllara meydan okuyan bir efsane

  1. erdem

    tarih:16.03.2010
    merhaba.lafa nerden baslıyım bılmıyorum.yaşım 26 ve yıllardır bılgısayarlar içiçeyim nerden baksanız 15 senedir.bugune kadar kaçbintane oyun bitirdim bılmıyorum bıle sayısını.evet gercekten binlerle ıfade edılebılecek sayıda oyun bıtırdım.bılıyorumkı benım gıbı oyun meraklısı arkdaslarımız da en az benım kadar oyun oynamıştır.ama okadar oyunun ıcınde doom dıye bır oyunu sadece duymuştum hıc merak edıpte oynamamıştım.taki bır arkadasımın ısrarıyla hemde çok ısrarıyla doom3 oynadım.ve kendımden utandım yemınederım utandım.senelerdır ben bu oyunu nasıl oynamadım dıye kendımden utandım…oyunlarla içli dışlı olan butun arkdaslarıma seslenıyorum burdan.eski demeyın sakın grafıklerı suandakı bırcok oyunda yok.ve bu doom3 denen efsane oyunu bır kulaklık takarak yalnız ve karanlık bır odada oynayın.emınım hayatınızda hıcbır oyunda oyuncuya adım attırmak ıcın bukadar korkmadınız…lutfen oynayın bana teşekkur edeceksiniz..şunuda sakın unutmayın 15 yaşının altındakı hıcbır arkdasımın oynamasını tavsıye etmem cunku oyundakı o muhtesem korku atmosferi psikolojısını bozalıbılır gayet ciddiyim…iyi gunler

Bir Cevap Yazın

