windows 7’nin çöküşü, xp’nin yeniden tahta çıkışı

Standart

2002’de Microsoft XP’yi çıkardığında demişti, “Try the Easiest Windows Yet” diye. Gerçekten de öyle. Bİlgisayara yeni başlayandan en uzmanına kadar herkesin kullanabileceği bir işletim sistemi bu Windows XP. Ne kendinden öncekiler kadar yavaş, ne de kendinden sonrakiler kadar süslü ve hantal. Gerçekten de en kolay Windows budur herhalde. Windows 95 altı için geliştirilmiş uygulamalar olmadığı sürece neredeyse tüm ama tüm programlar ve sürücüler ile uyumlu çalışabiliyor. Görünümümü çok sade. Ve ne Vista ne de 7 kadar RAM harcıyor.

Windows 7’yi yüklediğim zaman çok heyecanlıydım. Ne de olsa Microsoft’un 1 yıl ileriden gelen teknolojisini kullanıyordum, heyecanlı olmak zorundaydım. İlk başta her şey mükemmeldi. Yepyeni teknoloji, Vista’dan daha hızlı ve daha uyumlu, ve göze daha hoş geliyor. Her ne kadar Vista’nın çekirdeği 6.0 iken bu 6.1 olsa da, iyi bir gelişmeydi. Her şey, Counter Strike’ı yüklemem😛 ile başladı. Yükledim. O da ne? Windows benim 4 yıllık kartım için OpenGL desteği sunmuyor! Yani Counter Strike, Quake ve Jedi Academy için kesin son demekti bu, bir daha oynayamayacaktım. Jedi Academy için sorunu, 1 yıl önce çıkarılan bir modelin sürücüsünü yükleyip bilgisayarı kandırarak çözdüm. Ama Counter hala oynanmıyordu. Daha sonra özel efektlerim için 3ds Max yükledim. O da ne? 2008 sürümü desteklenmiyor! Böyle şey mi olur? 2009 da çıkarılan bir şey 2008 de yapılan şeyi açmıyor. İlla 2010 versiyonunu indirtti bana bu 15 gb kota içinde. Ve bir gün, ses kesildi. O da ne? Ses kartımın driverı birden uyumsuzluk yaptı! Hem de hiç kurcalamama rağmen. Sürücüleri kurcalamadım tabi, hoparlörlerin yerini değiştirmek için çıkarmıştım sadece. Sonra neyse ki modifiyeli sürücülerle paçayı kurtardım. Neyse ki bu sürücülerle Vista ve Win7’de kaybolan EAX desteği de geri geldi. Ama dikkatinizi çekerim bunlar modifiyeli sürücü. Yani normal Win7 de böyle bir araştırma yapmadan güzelim EAX efektlerini kullanamayacaksınız. 3ds Max 2010’u yükledik. İyi yaptık. Çalışıyor güzel güzel, ilk render’ımız yoldan geçen bir tanktı. Ama o da ne? 3 tank daha ekleyince kasmaya başladı. Bir de baktım ki ram kullanımı boşta %50-55 arası. Hem de 2 GB Ram’in! Neyle dolduruyorsa bu kadar. Safe Modda açınca ise %20 dolu oluyor, ama grafik sürücüsü yüklenmediğinden hiç bir anlamı kalmıyor tabi. Son olarak da bilgisayarımı açtım, ve Welcome yazısı 10 dk orada durdu. Belki sonsuza kadar orada durabilirdi, ama hiç bir bilgisayarcının o kadar sabrı yoktur. En azından benim yok. Ki muhtemelen biraz daha bekleyeyim deseydim de yine de boşuna bekleyecektim. Bilgisayarı en az 6-7 kez açmayı denedim ve hep Welcome yazısında kaldım. Ben de safe modda bilgisayarımı açabildim, hatayı oluşturabilecek bütün programları açılıştan kaldırdım, ancak yine de düzelmedi. Artık sabrım da taştığından, dosyalarımı yedekledim, ve döndüm XP’ye. “Try the Easiest Windows Yet!” –> Windows XP

3 thoughts on “windows 7’nin çöküşü, xp’nin yeniden tahta çıkışı

  1. M3ric

    merhaba, ram’in 550 sinin dolu olmasi xp moda zorlanmis bir yazilim uzunden olabilir. Bir yazilimi xp olarak calistir dediginizde rai olanini yarisi kadar gosteriyor bu win7. Bende de 2 gb ram var. EU oynayayim demistim, o zamanki versiyon sorun cikardi, xp olarak calistir deyince de 2 gb ram i 1 gb olarak gordu program. Ayrica max 2010 u sp1 yuklememe ragmen calistiramadim. Ne varsa XP’de var. Mipropzoft birseyler yapacagim diye oncekilerin tamamişnin uzerini cizmeye calisiyor. Boot manageri i bile taklit / asirma olan bu vista /win7 sulalesinden bize hayir yok anlasilan. XP’ye devam….

  2. archdobby

    xp de çok rahat calıştıgım 3dsmax sahneleri win7 de çalışmayı imkansızlaştıracak kadar yavaşladı.Önce ekran kartından sandım gtx580 aldım birsürü paraya.ama hiçbir normalleşme olmadı.emektar xp ye geri dönerek rahata kavuştum.olan win7 için ödediğim lisans parasına oldu.

Bir Cevap Yazın

